.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حامیان مشایی: توکلی، همفکر موسوی و ارداتمند هاشمی و مدیحه‌سرای خاتمی است

سایت حامیان مشایی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، احمد توکلی را "یکی از نزدیکان و همفکران میرحسین موسوی" و "مدیحه‌سرای خاتمی" می‌نامد.

این انتقادات حامیان مشایی در پی انتشار بیانیه احمد توکلی و دو نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی، الیاس نادران و غلام‌رضا مصباحی مقدم در انتقاد از سخنان رئیس‌جمهور در مورد طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و اقتصاددانان منتقد این طرح صورت می‌گیرد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسلامی ایران، جمعه شب (28 اسفند 88) در سیمای جمهوری اسلامی ایران از منتقدان طرح هدفمند کردن یارانه‌ها انتقاد کرد و تحلیل‌های آنان را "نادرست" خواند.

وی از اقتصاددانان مخالف خود در مجلس هشتم بعنوان کسانی یاد کرد که "از اقتصاد چیزی نمی‌دانند: و "معلوم نیست چه کسی به آن‌ها مدرک تحصیلی داده است."

در پی این سخنان، احمد توکلی و دو نماینده دیگر خواستار مناظره با رئیس‌جمهور شدند و در عین حال خاطرنشان ساختند که رئیس‌جمهور، "اقتصاد را به اهل‌اش" بسپارد.

به گزارش «فردا»، حامیان مشایی نیز در پی این بیانیه، طی مطلبی می‌نویسند که افشای دلیل عناد و دشمنی احمد توکلی با دولت محمود احمدی‌نژاد "رسالت" آنان است.

به نوشته حامیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، سخنگویی دولت موسوی و تصدی وزارت کار از سوی احمد توکلی در دولت موسوی در طول دفاع مقدس بدلیل این است که وی " یکی از نزدیکان و همفکران مير حسين موسوي محسوب می‌شد."

به عقیده حامیان مشایی، این "نزدیکی و همفکری" موجب شد تا توکلی بتوان بورسیه ملکه انگلستان شود.

حامیان مشایی در ادامه، احمد توکلی را دارای "نزدیکی و قرابت با دنباله دولت هاشمی و اصلاحات" می‌دانند که "برای او منافع خوبی به همراه داشته است" و ورود وی به دنیای مطبوعات را در این راستا ارزیابی می‌کنند.

حامیان مشایی معتقدند که احمد توکلی، "ارادت مثال‌زدنی به دوم خرداد و عقبه حاکم از این رویداد" دارد که موجب شده "از وزیر ارشاد وقت مبلغ نیم میلیون دلار کمک مالی برای انتشار روزنامه های خود دریافت کند."

حامیان مشایی، "قلم‌فرسایی و مدیحه‌سرایی برای محمد خاتمی" را از جمله دیگر اقدامات توکلی می‌دانند.

حامیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مدعی می‌شوند که توکلی در دولت دهم خواسته بوده تا احمدی‌نژاد وی را به عضویت کابینه درآورد که بدلیل "قرابت توکلی با هاشمی"، احمدی‌نژاد با حضور وی مخالفت کرده و به عقیده حامیان مشایی، این "سرآغاز دشمنی‌ها و مخالفت‌های توکلی با دولت" است.

این در حالی است که احمد توکلی خود در این رابطه می‌گوید: پنجم تیرماه 1384، دو روز پس از پیروزی آقای احمدی نژاد، در حالي‌‌كه مؤكدا داوطلبي خود را براي ورود به كابينه رد كرده بودم، سه چهره برجسته اصول‌گرا را به آقای احمدی نژاد پیشنهاد کردم. وقتي آثار مثبت این کار را برشمردم، ایشان قبول كردند، اما احتمال پذیرش نمی دادند. پس از جلب رضايت آنان، آقای احمدی نژاد نیز استقبال کردند ولی بعداً پیغام آمد که: «من در کابینه ژنرال نمی خواهم». بنده هم پاسخ دادم: «دولت جای ژنرال هایی است که یک ژنرال ارشد آنها را هماهنگ می‌سازد».

احمد توکلی، سیاست‌مدار و اقتصاددان است که در سال 1330 در بهشهر متولد شده و در دوره‌های اول، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده بوده و در از آغاز مجلس هفتم، ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را برعهده دارد.

وی از بنیان‌گذاران روزنامه رسالت و بعد از آن، روزنامه فردا است که تعطیل شد.

توکلی در دو انتخابات ریاست‌جمهوری نیز نامزد بوده که در هر دو بار، پس از هاشمی رفسنجانی و خاتمی، رتبه‌ی دوم را کسب کرد؛ وی در هر دو انتخابات از سیاست‌های دو رئیس‌جمهور وقت انتقاد می‌کرد.

وی از جمله منتقدان اصول‌گرای اقتصادی دولت نهم و دولت دهم است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.266 seconds.